Loading

Program

13:00

Rozpoczęcie akredytacji

15:00 - 16:00

Oficjalne rozpoczęcie konwentu

21:00 - 22:00

Szalikowcy Flambergu - Maciek Sadyś i Decyzyjni

12:00 - 15:00

Gra dla dzieci - Zagadka Pani Ping - Agnieszka "Kura" Pura i Bruno "Elf" Stefański

Gra dla dzieci to atrakcje skierowana do najmłodszych uczestników konwentu Flamberg jak i do naszych gości spoza konwentu. Gra jest dedykowana dla dzieci w przedziale wiekowym 5-13 lat. Ale jesteśmy elastyczni i w przypadku dzieci młodszych jak i starszych omówimy sprawę indywidualnie z ich opiekunami.

Gra planowana jest na około 1-2 godziny. Gra odbędzie się w lesie przy boisku w Czatachowie i będzie gra terenowo-przygodową odbywająca się w grupach. Gra dedykowana jest dla dzieci, ale jeśli jako rodzice chcą państwo im towarzyszyć, jak najbardziej jest taka możliwość. Prosimy aby wcześniej dac znać opiekunom poszczególnych grup. Nie mniej jednak nasi Larpowcy zorganizują dzieciom rozrywkę, a państwo na ten czas możecie spędzać pod białym namiotem socjalnym na terenie konwentu Flamberg delektując się chłodnymi napojami i daniami z grilla serwowanymi przez lokalny Catering. Ważne jest jednak aby byli państwo w zasięgu prowadzących grę, gdyby któreś z dzieci potrzebowało pilnie wrócić do rodzica.

Opis Przygody (zachęcamy by dać dzieciom starszym do przeczytania, a młodszym przeczytać):

W głębi lasu, od niepamiętnych czasów, mieszkała Pani Ping. Nikt nie wiedział, czy jest stara, czy młoda, ale wszyscy wiedzieli, gdzie jest jej mała chatka. Nie była jak straszne czarownice mieszkające w lasach. Gdy ktoś miał zmartwienie, zawsze mógł ją odwiedzić, żeby napić się herbaty ze starego czajniczka, i poprosić o radę. Ludzie mówili, że Pani Ping jest dobra, bo w jej domu mieszkało mnóstwo wiewiórek, jeży, kulawy lisek i sarenka bez jednej nóżki. Że jest mądra, bo miała w domu mnóstwo ksiąg i zagadkowych przedmiotów z dalekich krain i że zna magię, bo potrafiła znaleźć lekarstwo na każdy kłopot i każdą chorobę.

Jednak, pewnego dnia, stała się rzecz niesłychana, gdyż zwierzęta przyniosły list od Pani Ping. Oto co w nim napisała:

„Pokornie proszę, Klany Ognia, Wody, Ziemi i Powietrza, o pomoc w potrzebie.

Nieznajomi zakradli się w nocy do mego domu i skradli

Lodową Skrzynię Niebiańskiej Radości.

Bez niej smutek zagości w naszej Dolinie.

Przybywajcie teraz, póki nie jest za późno.

Pani Ping”

Jak zakończyła się ta historia? To już zupełnie inna opowieść.

Wydarzenie na Facebooku

15:30 - 17:30

Warsztaty taneczne (swing) - Piotr i Ania Zielińscy

Państwo Zielińscy (Zielowie?) połączą ponownie dwie swoje pasje.
Czyli na najwspanialszym miejscu, w jakim można spędzać urlop wykonają performance/ warsztaty/ coś na kształt tańca.
Spotkamy się w przepięknej Czatachowej, gdzie roznosić się będą nuty swingowej muzyki.
Dołączcie do nas całkowicie za darmo (wydaje się to godną ceną) dla wszystkich uczestników konwentu.
Lindy hop to radosny taniec, który narodził się w latach 30-tych w Harlemie w Nowym Jorku. Jego cechy charakterystyczne to: duża dawka improwizacji, zabawy i śmiechu.

ps. przygotujemy także i łopatę na wypadek złych warunków atmosferycznych.

Wydarzenie na Facebooku

19:30 - 22:30

CHlarp - Bajki bez cenzury - Joanna Kmiotek, Julia Karcz

Uwaga wszystkie baśniowe stwory!
Świat Disneya legł w gruzach, wszystkie bajki są uszkodzone. To właśnie Wy i Wasze żelazne wątroby możecie go uratować. Przygotujcie się na podróż życia pełną niebezpieczeństw, procentów i rywalizacji.
Zapewne wielu z Was zginie podczas tej wyprawy, ale jest to poświęcenie na które musicie być gotowi.
Chlarp – jest to gra w której gracze będą wcielać się w postacie z wszelkich bajek Disneya (lub bajek z wytwórni, które Disney wykupił np. Pixar). Jest to gra 18+ z wykorzystaniem alkoholu.
Uwaga! Warunkiem zagrania w Chlarpie jest przebranie się za dowolną postać z Disneya.
Zapisy: Zgłosić można jedynie drużyny 4-osobowe. Zgłoszenia przyjmujemy w wiadomościach prywatnych lub w ostateczności na samym konwencie przed grą

Wydarzenie na Facebooku

12:00 - 18:30

Fallout: Genesis - Lech 'Gyver' Nowak

Niewielka wioska Sleepy Hollow jest oazą czystości w skażonym świecie. Z jednej strony pobliskie lasy są pełne miejsc gdzie lokalne promieniowanie jest wyjątkowo wysokie i tym samym często spotyka się feralne ghoule, a z drugiej, sama ma dostęp do czystej wody i wytwarza sporo żywności, którą w większości wymienia na broń i amunicję. Względnie spokojne życie zakłócają jedynie rzadkie, i tym samym mocno wyczekiwane festiwale, takie jak zbliżające się święto plonów. Dla Bractwa Stali i NCR będzie ono okazją by realnie ocenić potencjał handlowy Sleepy Hollow, a przy okazji zrealizować własne ukryte cele.
Do tego ostatnio krążą wieści, że daleko na południu pojawił się nowy, potężny gracz na planszy losu…

Wydarzenie na Facebooku

11:00 - 14:30

Byli Oni, Będziemy i My - Natalia Głomb

Larp na 12 osób w klimatach sci-fi/cyberpunka. Jego fabuła rozgrywa się w VR. Gracze to ludzie, którzy z niewiadomych przyczyn utknęli w zablokowanym fragmencie sieci, co dla niektórych jest okazją do osiągnięcia swoich celów, dla innych potencjalną katastrofą. Gra porusza głównie tematy człowieczeństwa i samoświadomości.

Wydarzenie na Facebooku

16:00 - 21:00

Tanabata - Agnieszka "Kura" Pura, Jan "Smoku" Binienda

Tanabata to Rokugańskie letnie święto, gdy zbliżają się do siebie dwie gwiazdy północnego nieba, rozdzielone przez Drogę Mleczną. Wedle legendy Tanabata te gwiazdy para kochanków: Orihime i Hikoboshi rozdzieleni przez rzekę, którzy mogą się spotkać tylko raz w roku. Dla Rokugańczyków jest to dzień, w którym spełniają się marzenia. Orihime była córką Tenkō. Tkała ona wspaniałe szaty nad brzegiem Niebiańskiej Rzeki, Amanogawa. Wiedząc, że ogromnie podobają się one jej ojcu poświęcała pracy cały swój czas. Była jednak bardzo nieszczęśliwa, gdyż przez swoją pracę nigdy nie zaznała miłości. Widząc to Tenkō bardzo się zmartwił i zorganizował jej spotkanie z Hikoboshi, który żył i pracował po drugiej stronie rzeki Amanogawa. Gdy się spotkali, od razu zakochali się w sobie i wkrótce zostali małżeństwem. Jednak po ślubie Orihime nie tkała już szat dla swego ojca, a Hikoboshi pozwolił swemu stadu rozpierzchnąć się po całym Niebie.

W przypływie gniewu Tenkō rozdzielił kochanków i nakazał im pozostać po przeciwnych stronach rzeki. Orihime była bardzo przygnębiona z powodu utraty męża i prosiła ojca, aby pozwolił im się jeszcze raz spotkać. Widząc łzy własnej córki, Tenkō zmienił zdanie i zezwolił parze spotykać się każdego siódmego dnia siódmego miesiąca, pod warunkiem, że Orihime przez resztę dni w roku będzie ciężko pracowała nad szatami dla ojca.

Podczas ich pierwszego ponownego spotkania spostrzegli, iż nie mogą przekroczyć rzeki, gdyż nie było tam mostu. Orihime płakała tak mocno, że aż przyleciało stado srok, kasasagi i ptaki obiecały utworzyć most z własnych skrzydeł. Jeżeli pada deszcz, sroki nie mogą przylecieć i para kochanków musi czekać cały rok na kolejną szansę spotkania.

Setki lat później, Rokugańczycy wciąż celebrują tę historię w postaci letniego festiwalu Tanabata. Niektóre miejsca, wydają się być bardziej błogosławione łaska Fortun niż inne. Do takich miejsc należy jezioro Sakura Yuki, ukryte w lesie Shinomem Mori.Mimo iż las jest niebezpieczny od kilku lat ciągną tam coraz większe rzesze pielgrzymów, by właśnie nad nim świętować spotkanie legendarnych kochanków i prosić ich o spełnienie życzeń. A stało się to gdy po raz pierwszy pielgrzymowała do tego miejsca młodziutka Kakita Hime. Teraz, po 3 latach, jest to jej ostatnia pielgrzymka, po której ma wejść w dorosłość. Nic dziwnego, że w tym roku przybywają niezwykle znamienici goście, by świętować Tanabatę, nad jeziorem Sakura Yuki.

Zapraszamy Was, na larpa osadzonego w settingu Legendy 5 Kregów (1ed), pt. Tanabata. Jest to mała gra, na raptem 35 postaci, która potrwa jeden wieczór. Czatachowskie lasy zmienią się na ten czas w Puszczę Shinomen Mori, którą pielgrzymujący samurajowie, przemierzają w trakcie podróży do Błogosławionego Jeziora. Pielgrzymi zatrzymują się dzień drogi od swego celu, w przydrożnej herbaciarni, by zebrać siły, posilić się, odświeżyć, przed jutrzejszym świętem. Przynoszą ze sobą swoje troski, marzenia, interesy i sekrety.

Informacje techniczne:
Ilość ról: 35
Typ ról: przygotowane przez MG
Znajomość świata: nie wymagana, materiały niezbędne do grania publikowane na FB
Zgłoszenia do ról na adres: legendakregow@gmail.com, terminy zgłoszeń: 1-25 lipca.
MG:

Wydarzenie na Facebooku

12:00 - 16:00

Lewiatan - Artur 'Silvanel' Woźniak

Lewiatan jest osadzoną w realiach Wojen Napoleońskich opowieścią o brytyjskim okręcie wojennym, którego załoga w przededniu Bitwy pod Trafalgarem zostaje postawiona przed sądem wojskowym. Jest to opowieść o obowiązku, posłuszeństwie, miłości do ojczyzny, okrucieństwie i dumie. Gra zawiera obszerne elementy freeformu i będzie wymagała od graczy sporej dozy improwizacji. Dostępne tylko i wyłącznie postacie męskie (kobiety odgrywające mężczyzn są mile widziane). Gra zawiera elementy, które mogą być niekomfortowe dla wielu osób: wulgarny język, rasizm, sceny przemocy.
Mamy sierpień roku 1805, czterdziesty piąty rok panowania Króla Jerzego III. Europą wstrząsają wojny Napoleońskie. Tymczasem do brytyjskiego portu na Bahamach wchodzi H.M.S. Lewiatan. Dowodzący okrętem Kapitan Sawyer leży martwy w swojej kajucie, a żaden z oficerów nie jest w stanie przekonująco wytłumaczyć jego śmierci. Zarządzony zostaje proces, a oskarżenie jest najpoważniejsze z możliwych – BUNT. Jeśli zostanie udowodniony każdy członek załogi stanie przed plutonem egzekucyjnym. Nie ma jednak czasu na długi proces. 7 dni, tyle czasu dowódca eskadry karaibskiej admirał Collingwood dał sędziom na zdecydowaniu o winie lub niewinności. Eskadra już i tak jest opóźniona. Lord Nelson nieustannie przysyła alarmujące wezwania ze stolicy a Napoleon kończy przygotowania do inwazji na Wielką Brytanię. Każdy okręt się liczy, jednak czy można ufać tej załodze?
Gra będzie się odbywała na dwóch poziomach. Na pierwszym mamy do czynienia z sądem wojskowym. Trzech graczy wciela się w sędziów (kapitanów innych okrętów floty wojennej jego wysokości Króla Jerzego), reszta to załoga Lewiatana (oficerowie i podoficerowie) oskarżeni o bunt. W czasie procesu będzie odczytywany dziennik kapitański, opisujący podróż z Plymouth na Bahamy. A uczestnicy będą odgrywać sceny i wydarzenia które miały miejsce w podróży. Sceny początkowo będą dosyć dokładnie opisane, ale wraz z postępem scenariusza gracze będą mieli coraz więcej miejsca na własną interpretację i wykonanie scen. Tymczasem sędziowie będą mogli te sceny reżyserować, za pomocą pytań sugestii itp. będą mogli je przerwać i dokonać w nich zmian, wpływając na ich wydźwięk. Tak więc reżyserią freeformowych scen będą zajmować się sami gracze. Na sam koniec dowiemy się jak zginął kapitan, sędziowie wydadzą wyrok. A gracze (już po wydaniu wyroku) pokażą nam „jak było naprawdę”. Dowiemy się, też czy Lewiatan dotarł pod Trafalgar gdzie ma do odegrania niepoślednią rolę, czy też może pozbawiony załogi stał w porcie na Bahamach.

Autor: Artur Woźniak
Czas trwania: 4-5h
Liczba graczy: 12
Dodatkowo: No pain, gra może podejmować tematykę przemocy, wykluczenia i wulgarnego języka.
Informacje odnośnie strojów: Gra zasadniczo nie wymaga strojów, choć fajnie by było jakbyście mieli elementy kostiumów. Utrzymana jest w konwencji Brytyjskiej Marynarki wojennej z czasów Wojen Napoleońskich ale można dostać postać zarówno kapitana jak i podoficera – marynarza. Stąd warto wziąć różne elementy stroju np. płaszcz, kapelusze, pistolety, szable, lunetę etc. ale należy to traktować raczej jak wrzucenie do wspólnej puli, z której będą korzystać też inni gracze. Rekwizyty w tej grze mają raczej wymiar symboliczny, stroje nie muszą być kompletne. Ja przyniosę np. kapelusze czy płaszcz, ale im więcej fajnych rekwizytów dostarczą gracze tym lepiej.

 

12:00 - 15:00

Warsztaty Wspinaczki - Jan 'Rożek' Rożewski

16:30 - 21:00

Wyprawa po Złote Runo - Przemysław 'Przem' Głomb

Niewielka grupa profesjonalnych kosmicznych złodziei planuje skok życia. Jedyny sposób żeby osiągnąć cel, to wykorzystać zespół androidów, specjalnie wytrenowanych i przygotowanych do zadania. Nagroda jest warta zachodu, ale jej zdobycie może być trudniejsze, a stawka wyższa niż się początkowo wydawało.

Jest to larp o androidach i ludziach, ich współdziałaniu razem, relacjach, kształtowaniu się osobowości androidów pod wpływem ludzi – a być może także o wpływie androidów na ludzi. Larp zawiera specjalnie przygotowaną mechanikę osobowości androidów, która jest istotnym elementem gry.

Wydarzenie na Facebooku

10:00 - 18:30

Gra Główna - Kroniki Jawosnu - Wyspa Olch

10:00 - 18:30

Gra Główna - Kroniki Jawosnu - Wyspa Olch

10:00 - 15:30

Gra Główna - Kroniki Jawosnu - Wyspa Olch

18:00 - 19:00

Oficjalne zakończenie konwentu

Przez cały czas trwania Konwentu otwarty jest GAMES ROOM w którym możesz wypożyczyć gry i w tzw. Białym Namiocie bądź w którymś z wyznaczonych miejsc ze stołami możesz poświęcić długie godziny na grę i rozmowy z przyjaciółmi. (Godziny otwarcia znajdziecie na tablicy informacyjnej)

Przez cały czas konwentu mogą odbywać się sesje RPG. Zapisy i terminarz prowadzi Rafał Pośnik

Przez cały czas trwania konwentu jest dostępna atrakcja rekreacyjno-sportowo-wypoczynkowa tzw. Bułgaria